prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

En dag i Saras liv- i annorlunda tappning

Publicerad 2010-05-05 21:44:27 i Saras dagar

Klockan ringer 07:00



Jag går upp, äter en god frukost och drar mig till tunnelbanan...


Tar en metro som jag alltid läser på vägen. Tradition. Likaså att ringa älskis och ringa mamma och säga godmorgon. Jag är en liten nörd :)

Kommer till skolan 08:40 och börjar 9... men de håller på att bygga om så jag kommer 3 min försent genomsvettig efter powerwalk i alldeles för varma kläder! Vi psykologistuderna går nämligen inte i vanliga campus utan långt uppe på ett spökslott...

Väl i skolan sätter jag mig brevid min partner in crime, Laila och plågar mig igenom en lång föreläsning. Haha nejdå så illa är det inte, jag känner mig ganska priviligerad som får läsa det jag gör! Den här bilden tog jag faktiskt idag :)



Vi slutar vid lunch och jag och L går och fixar lite, kopierar gamla tentor osv och sedan äter en god lunch på LANTIS.. jag äter fisk med massa sallad och bröd med tapenade. En coffee to go och jag bär mig iväg till stan för att få en stämpel från city-akuten då jag gått så mycket till läkaren nu att jag äntligen fått ett frikort!.. och sedan vidare till hundstallet! Där får jag en hund tilldelad, Valkyria. Jag förstår direkt att jag måste få mer pondus! Vi tog en långpromenad.. det blev några maktkamper på vägen men jag ska lära mig tygla henne!!! Det var otroligt fint väder iaf och jag njöt av fågelsången... vad kan man kalla det.. återhämtning? (bilder tagna idag)





Jag blir sjuk svettig eftersom hunden halvt tar död på mig (haha nej hon var jättesöt.. och det blev bättre och bättre hela tiden) så jag åker direkt hem, får massa plugg gjort på tbanan och tar en låång skön varm dusch när jag kommer hem. Sätter mig direkt och pluggar, där jag i stort sett suttit resten av kvällen... (bild idag)



Läser i kompendiet... Och hem kommer denna tölp:



Och vi börjar laga mat... hemlagade hamburgare... muums!



Sedan tillbaka till plugget, med Anna ankas assistent i bakgrunden såklart.

Nu återstår: packa väskan till imorgon, ta fram kläder, se vilket pass jag ska gå på och lägga fram träningskläder.

En stickprovsdag ur Saras liv :) hahaha... jag tyckte jag behövde vara lite kreativ!

Kärlek till er mina knasiga läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela