prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Guten morgen!

Publicerad 2010-05-28 11:03:59 i Saras dagar

Mamma ringde och väckte mig. Fattar ni hur skönt det var med en sovmorgon? Och för att inte prata om en ledig dag, HELG! När hade jag en hel ledig helg sist? Måste varit jääättelänge sen...

Blir så inspirerad ibland. Nu faktiskt av bloggar! Spiderchicks inlägg om Livet, http://spiderchick.nu/2010/may/livet.html#comment bl.a. Hur kan man inte känna igen sig? Jag försöker att vara mer medveten och tänka, men det är så svårt när man pluggar... för det är ju en transportsträcka till en utbildning. Men samtidigt är studieåren dom roligaste, det får man inte glömma.

Och sedan vill jag tro på en styrka, en envishet att inte lägga sig. Och en egenskap till livslust, att det alltid finns tid för glädje! Det måste göra det, vad finns annars kvar? Med allt kaos och stress som är i mitt liv nu måste jag tro på dessa saker... Man får inte glömma bort. Titta upp mot stjärnorna, solen, månen, se att folk har det värre och kanske framförallt att folk har det bättre.. och det kommer alltid bättre dagar! Världen går inte under utan det handlar om inställning att se detta som en utmaning och försöka peppa varandra! Tror jag ska baka något till mina kollegor och sprida lite glädje veckan efter tentorna.

Tråkigt att Sverige åkte ur... blir inte samma sak att titta nu. Men jag hejar på Danmark! Fast det känns som att man hört den förut.

Nu ska jag duscha, klä på mig, packa väskan och så småningom bege mig till centralstation för en helg på landet!

Kärlek till er och glöm inte bort att ta tillvara på idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela