prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Pizza, TV, skratt, lugn

Publicerad 2010-03-02 23:26:55 i Saras dagar

Är det jag spenderat kvällen med. Det var tur att jag bestämde mig för att för att gå på föreläsningen trots allt... träffade fina människor. Som alltid. Bjöd på varm choklad och fick mig att skratta... tack för det! En promenad och en älskling när jag kom hem. Vi bakade egen pizza och har tagit det lugnt hela kvällen.. bitarna börjar falla på plats. Men jag är ändå rädd. Som att någon sitter på mig och jag kvider. Det kommer bli en lång resa, och man måste få falla ibland. På min tredjeringsruta i Sigtunas årsbok så skrev jag just det, you gotta learn how to fall before you learn how to fly. Jag kommer bli sjukt duktig på att flyga! Kanske slipper köpa flygbiljetter i framtiden till och med!

Från och med nu:

Skriva dagbok (i pappersform) varje dag med tankar, ska göras, insikter osv
Mer rutiner, mat, sömn
Mer yoga
Mindre "fylla varje dag till max"beteende
Göra saker som är bra för mig, som jag mår bra av, utan krav, spontant.
Göra det jag känner för inte det jag måste jämt.
Inte "blaima" mig själv för saker som inte blir gjorda.
Inse att livet är mer värt än att ha det såhär.
Ha tålamod, ge det tid.
Se ljuset, inte mörkret.
Sluta panika!
Läsa böcker, tid till insikt.

2010- insiktsåret.

Inatt drömde jag att Henke satt i rullstol. Han skulle åka någonstans men jag ville inte det så jag hängde mig fast vid hans ben, bönade och bad om att han skulle stanna. Det gör mig rädd.

H gör mig lugn, han får mig att må bra. Men det är farligt att bli beroende. Jag måste lära mig vara en stor flicka. Nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela