prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Tack Pegah (eller ska jag säga Hega?) som håller ställningarna här på bloggen.

Publicerad 2010-01-19 23:37:19 i Saras dagar

Ja, jag är lite virrig. Mycket som händer nu och massor, massor av tankar som snurrar runt utan att få någon direkt ordning. Men jag hoppas att det bara är en period för att vänja sig. Det är det säkert. Som allt annat.

Föreläsningen idag var jätteintressant och jag har träffat massor av trevliga människor, tack och lov! Så det känns toppen. Kurslitteraturen är på engelska så det är lite segt och tar lite tid att vänja sig vid, men inget konstigt med det.

Det var som vanligt inte så kul att se min lilla kärlek ligga på sjukhussängen, känns lite som att ha hjärtat utanför. Vill bara rädda, göra honom frisk, ta bort allt det onda dumma som är i hans kropp. Men är maktlös. Älskar honom så himla mycket, man känner det ibland, mycket tar man för givet men det borde man inte. Saknar honom fast han bara är borta ett dygn. Men imorgon ses vi!

Imorgon så är det skola på förmiddagen. Sedan tänkte jag faktiskt sätta mig på något cafe, äta lunch och läsa läsa läsa. Har så svårt att läsa hemma, så mycket som stör. Att skriva uppsatser eller göra gamla prov, sammanfatta osv går bra hemma. Men just att läsa. Lite senare ska jag träna, sedan hem till min stackars sjukling och mysa resten av kvällen.

På torsdag är jag ledig från skolan! På kvällen ska jag och min partner in crime Fanny gå på mingel på djurgården och få middag, sjukt trevligt ska det bli! På fredag ska jag först till min kurator, det ska bli skönt att få prata, sedan så jobbar jag.. På kvällen ska jag och några Strömmatjejer hälsa på Jenny + bebis!! Så mysigt!

Hoppas ni har det bra, god natt och puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela