prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Hemma från Åre

Publicerad 2010-01-09 09:28:01 i Saras dagar

Hej bloggen och läsare!

Nu sitter jag i min kur vid Grand och jobbar. Turisterna har inte börjat komma än.. men vackert är det. Kallt och soligt. Det ryker från vattnet och svanarna simmar med sina ungar. Sjukt segt att gå upp imorse var det men finase älskling skjutsade mig och det var såå skönt.

Jag kom hem från Åre iförrgår. Vi har haft det fantastiskt! Åkt skidor, turistat, shoppat, ätit ute, umgåtts, varit på äventyrsbad med 9 olika bastusorter, fått behandlingar på SPA (min hy blev jättefin). På kvällarna har vi mest lagat och ätit mat, läst tidningar, suttit framför brasan. Kände mig så himla lugn när jag kom hem! Men nu är jag redan stressad, haha. Jag har iaf hunnit tänka mycket, skrivit listor över saker som inte fungerar som jag vill ändra på och sådär. Känns som att 2010 kommer bli ett år att komma till insikt och hitta balans. Tror ni att jag lyckas? Jag hoppas det!

Igår så tog jag det jättelugnt. Först fick jag lite böcker sålda, letade kurslitteratur till mig själv, pratade med universitetet fixade CSN och sådär. Sedan såg jag 5 avsnitt av paradise! Vilket drama! Jag skrattade, grät, våndades... im hooked. På kvällen hade vi middag hemma, jag stod för efterrätt som var crepes med färsk vaniljstång, mangoglass och färsk frukt. Det blev mums!

Efter jobbet ska jag träna, ska prova på pilates! Det tror jag kan bli sköj. Tänkte promenixa hem också, trotsa kylan. Så får man lite motion. Ikväll är vi bortbjudna på trerätters igen, haha, när ska detta ta slut?

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela