prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Lycka.

Publicerad 2010-02-03 22:10:30 i Saras dagar

Det finns en strof i en Winnerbäck låt, "gråa dagar skyndar aldrig på". Jag har alltid velat använda den, för jag tycker att den på sätt och vis är så sann. Men jag har tamigtusan inte många gråa dagar att använda den på. Det händer saker jämt och ständigt i mitt liv! Och även om det tar kol på mig ibland så älskar jag det. Vet inte hur jag reagerar nu när saker och ting ändå står rätt still. Uni-studier står på schemat ca. 4,5 år framåt hade jag tänkt... och från denna underbara lägenhet flyttar jag inte i första taget!

På något sätt har jag fått energi på sistone, kanske pga mina nya rutiner? Mitt hem? Har råkat ut för sjuka situationer, kommit i världens diskussioner med främmande människor och mött många skratt. Känner mig lite lugnare, mer tillfreds, gladare. Och jag tror att det syns också!

Det fantastiska med universitetet förövrigt, kom jag på häromdagen när jag satt ensam och pluggade och drack te, är att det är så mycket olika människor. Olika åldrar, etniciteter, stilar.. och det roligaste är att alla umgås! Man måste ju det via grupparbeten och annat... I min grupp t.ex., så är det en punkare, en 55-åring, en kriminolog officer, en ung kille och jag! När skulle man annars utbyta tankar med alla dessa personer samtidigt?

Hoppas lyckan håller i sig! Nu ska jag tvätta bort sminket, slänga på mig mjukisarna. Jag har en massage inbokad om 20 minuter hos en Henric Larsson. Sen kommer jag sova som en stock.

Kärlek till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela