prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Hemmafru.

Publicerad 2010-02-22 22:23:13 i Saras dagar

Hej vänner och ovänner!

Idag har jag som sagt SL-skolkat och varit hemma heela dagen. Det har varit så skönt! Jag har pluggat, lagat mat, kört några tvättar och lite sånt. Imorgon ska jag skolka igen, för det går inga t-banor härifrån och jag vägrar stå och frysa å vänta på ersättningsbussar som är alldeles för få och kommer alldeles för sällan.

Men imorgon har jag lite projekt så jag klarar mig nog utan tristess, ska jag vara ärlig är jag ganska bekväm med att vara hemma en dag eller två! Det behöver städas och pluggas och bakas och lagas mat. Imorgon kväll får vi finbesök från Gotland (henkes fader) och mina föräldrar, vi ska laga grillad fetaost, fondue och kladdkaka med inlagda mandariner! Och så lite vin, så trevligt så!

Känns inte kul att missa föreläsningar, jag är ambitiös egentligen, men jag vägrar vänta i timmar på en buss som åker förbi... Jag har haft ganska mycket tålamod med SL, men detta är ju stört. Och då bor jag ändå bara en station från Gullmarsplan, två stationer från Skanstull!! Ska det vara såhär?

Hoppas ni har det bra i snökaoset iaf, Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela