prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Förvirrning vs. Lycka- Allt är så skört i min värld.

Publicerad 2010-04-18 21:48:32 i Saras dagar

Häromdagen hände en grej som gjorde mig så fruktansvärd sårad. Jag är ett glas som man kastar i marken och jag går sönder i tusen bitar, världen går under, allt blir overkligt och jag vet inte ens om jag är jag längre. Har ni kännt så någon gång? Jag hoppas inte, för det är fruktansvärt. En sån enorm frustration över att känna alla dessa känslor men inte bli förstådd. Bli trampad på, släng på golvet. Sönder. Hur ska man kunna återhämta sig, låtsas som att allt är som vanligt? Bråka mer? Du liknar mig vid en diamant men jag smälter som snö, går sönder som glas och känner med hela hjärtat. Långt ifrån något som är gjort av sten, även om det kunde vara önskvärt ibland. Mitt hjärta har blivit skjutet med ett hagelgevär, jag syr och syr och hoppas på att dina specialredskap ska göra underverk. Att karlssons klister kan klistra ihop glasbitarna och att det blir minusgrader så att jag slipper smälta sönder. Men det är bara ett problem- det är inte jag som håller i spakarna. Jag har sparkat, skrikit, gråtit, lagt ner all min energi, kropp och själ i ett lösa en gruppuppgift alldeles ensam. Jag försöker vara perfekt, men har insett mina begränsningar. Nu är det du som måste jobba. För om jag går sönder på detta sätt igen, då kommer jag aldrig tillbaka... Du straffar mig för känslor jag inte kan rå för att känna. Idag läste jag en mening om "hur många tårar finns det egentligen?" och jag tror mina tog slut häromdagen. Nu är jag bara tom. Den värsta känslan är likgiltighet, och jag vill aldrig känna så igen.

Idag har jag börjat morgonen med storstädning, sedan skyndat iväg till Fanny och hennes konstvandring. Vi gick i solen och var kreativa och det var jätteskönt! Tack! Dessutom fick jag en joggingrunda från slussen till nationalmuseet då jag märkte att inga bussar gick... haha! Efteråt så tog vi en långfika, snackade skit, jag köpte present till svärmor och lite ansiktsgrejer till mig själv. Helt ok! Middag fick jag hos päronen och här är jag kvar än. Har sammanfattat tidigare föreläsning, skrivit metoddel och läst case studyn som vi ska diskutera imorgon.. och jag orkar inte åka hem till en ensam lägenhet i Skärmis (henke jobbar natt). Så det blir sleep over här helt enkelt. Imorgon kurator kl 9.00 därefter hem och byta kläder och sedan skola till halv 3.

Hoppas ni haft en fantastisk helg!

Kärlek


Ta hand om det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela