prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

21

Publicerad 2010-04-15 21:29:43 i Saras dagar

Idag är jag 21 och myndig i USA. Den sista åldern då något händer. Igår hade jag lite ångest (haha) men idag mår jag bra. Jag trivs så bra med att bli äldre. Passar bättre som vuxen.. håller ni inte med?

Vaknade superhängig, otaggad och energilös imorse. Men fick fina sms vid halv 8 och gick upp (skulle egentligen gått upp först 8). Och jag möttes av världens finaste kärleksbrev från min fantastiska man och så hade han dukat upp frukost till mig! Är så fruktansvärt lyckligt lottad att jag har min H... vi är som klippta och skurna för varandra. Vet ni att jag ibland när jag vaknar mitt i natten eller t.ex. sitter och äter så kan jag tänka "hur hände det här, hur fick jag honom?" hänger inte med. Nyss var jag lilla Sara som aldrig skulle kunna duscha med öppen dörr och nu delar vi allt. Jag är stolt över mig själv och oss :)

Dagen blev bättre då jag mötte min Sydafrikan (som jag träffade när jag halkade i vintras)! Han sa att han letat efter mig och vi hade en trevlig pratstund, haha :). Skolan höll bara på en timme och på vägen hem från SU började jag må jätteilla. Så illa att man ser dåligt, inte kan andas... ja ni vet. Det var hemskt! Somnade när jag kom hem och sen kom älskis och gjorde lunch och jag mådde bättre.

Telefonen har gått varm hela dagen, tack alla fantastiska för alla sms och samtal ni är absolut bäst!

Henke och jag förberedde lite för imorgon ex. gjorde tapenade, bakade vita kladdkakor och lite annat. Sedan åkte jag iväg för att träffa Laila och gå på marknadsundersökning. Det var kul och för en timmes jobb fick jag god macka te och 350 spänn! Ja tack :)

När jag kom hem möttes jag av massa god plockmat och vin som världens finaste älskis fixat. Av honom har jag också fått biljetter till Joe Labero på hamburgerbörs + middag på plats, världens finaste blombukett en nalle och fin choklad. Förstår ni vilken skatt jag har här hemma?

Imorgon är det skola igen men bara 9-11 sen ska jag vara hemma hela dagen och fixa inför PARTYYYY! Det kommer bjudas på massor av mat och underhållning och alla (nästan) fina vänner kommer och jag är såååååååå tagg!

Jag läste precis en tjejs blogg, hon är nyss hemkommen från Thailand. Innan resan bestod bloggen enbart av bilder och längtan, när hon var i thailand hade hom hemlängtan och sa att charmen med att vara utomlands är att man uppskattar vad man har hemma, och nu när hon är hemma längtar hon tillbaka. Är det inte lustigt? Men det är väl så vi människor fungerar, tyvärr. Men jag gör allt i min själ för att försöka motverka det! Ta ett djupt andetag ibland, lägg märke till din omgivning, njut nu. Det tror jag på.

Tack för en fantastisk dag och nu taggar vi inför en ännu mer fantastisk kväll imorgon!!!

KÄRLEK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela