prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Ljus i tunneln

Publicerad 2009-09-09 17:55:20 i Saras dagar

Allting börjar lösa sig. Jag har pratat med en jättesnäll syo på SU som tillsammans med mig gjort ett fantastiskt bra program, dock med fristående kurser. Men om paketlösningen inte duger får man göra det som är bäst för en själv. Jag är iallafall jättenöjd. Det är roligare kurser och framförallt väldigt relevant för det jag vill jobba med. Det går enkelt förklarat ut på en grund med psykologi (3 kurser, 90 poäng) och sedan massa småkurser inom ekonomi, juridik, manegement, arbetsmarknadskunskap och allt med inriktning arbetsliv förstås. Då kan jag dessutom tillgodoräkna mig de kurser jag redan har. Ca-ching! så att säga.

Vad har jag gjort sen sist? Ja, jag har lyckats få min lägenhet uthyrd. Packat ihop ett liv i Uppsala och packat upp ett liv här hemma. Fått kurslitteratur såld, pratat med kår, haft en otroligt mysig middag vid fyrisån på en grekisk restaurang med älskling och haft filmkväll med Laura (Benjamin Button är en otroligt sevärd film). Och idag har jag varit hos syo (vilket känns topp) och även hos tandis. Inga hål fortfarande vilket är skönt! Har även pratat om tandställningen och sånt... detta är tiden för att ta upp allt jag vill göra, bara leva, leva, ta tag i allt. Jag är så lycklig över att vara hemma allt är kul och jag vill bara leva i ultrarapid.

Det har varit en lång väg och kanske även fel väg, men så ska man inte se det. Det känns bra i magen, jag är i hamn och läser sådant som är betydligt roligare och bättre för mig än flera terminers sociologi. Jag kan få ro här hemma och fokusera på det viktiga. Har gjort massa vad med mig själv om vad som ska ändras, och nu händer det grejer mina vänner. Hoppas ni vill vara med på resan!

Iallafall. Nu sitter jag hemma, kollar kurser, massa grejer som ska fixas. Ska ta tag i gymkort, körkort som varit på väntelinje, extrajobb, och såklart få fint både här och hos älskling där jag snart ska flytta in på heltid. Han är min himmel och på så sätt slipper jag resväg hela tiden härifrån till dit. Och jag känner mig lite för mogen för att bo med föräldrarna, faktiskt. Fast ett rum vill jag ha här ändå!

Imorgon ska allt sorteras och packas upp från U-sala. Vissa grejer ska hem till päronen, vissa grejer ska hem till Henke där det ska göras fint! Om vi hinner ska vi försöka ta en paus och bara njuta på centralbadet, det kan vi behöva.

Nu är det project runway och lite middag som gäller. Man för aldrig glömma att äta!

Kärlek, och tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela