prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Hihi.

Publicerad 2009-09-21 10:42:11 i Tips

Idag ska jag få lämna min husarrest! Men inte alldeles för mycket.. hostar fortfarande och känner mig yr. Men ändå, så mycket bättre! Ska t.o.m. sätta på mig kläder (ej pyjamas)! Det ni :)

Igår låg jag och läste DR. Phil's self matters. Alltså som ni alla vet älskar jag coaching, psykologi, hälsa, och nu sist personalfrågor. Jag läste om att hitta det man brinner för och jobba med det resten av livet. Att det är som att släppa en jättestor sten nedför ett berg, då hjälper gravitationen till, allt går lätt, precis som universum hjälper dig när du ägnar dig åt ditt kall, hävdar han. Skillnaden är att jobba med det som ger bra betalt men man inte tycker om, och då släpa stenen uppför berget istället. Flummigt men tåls att tänka på. Sen är det också bevisat att inre stress leder till sämre immunförsvar och färre verksamma år... man blir förkyld mer, där har ni svart varför jag blir mindre och mindre sjuk!

Men iallafall, så fick jag en vision. Jag har ett mål. Om 10 år vill jag ha en mässa där jag bjuder in chefer och småchefer för olika företag som jobbar med människor på ett eller annat sätt, d.v.s. de flesta. Där ska vi gå igenom hälsa på jobbet, psykologi för hur man tar arbetarsamtal, att man inte ska tappa det professionela och bli helt auktoritetslös, hur man coachar utan att vara för hård o.s.v. Alltså, vad tror ni om det? Det skulle vara så sjukt bra!! En stor mässa.. ska vi satsa på globen? Haha :)

Nu ska jag KLÄ PÅ MIG WOHOO. Sen ska jag ringa och väcka älskis så ska vi gå ut en liten snabbis. Ikväll blir det fondue! Jippi!

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela