prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Blandade känslor

Publicerad 2009-09-02 10:44:10 i Saras dagar

Hej älskade vänner!

Iförrgår fick jag ett stort bakslag, jag kunde verkligen inte somna. Som förr. Ringde till Henke och grinade och ville bara hem.. men jag var tvungen att gå upp halv 7 iaf. För igår började skolan på riktigt, några lektioner som var lite mer "bitiga". Så som man tänker sig riktiga proffesorer, med glasögon, halvskalliga, äldre, och talar med sövande röst... sedan har vi fått första grupparbetet som vi satt med en stund efter skolan. Sedan gick jag och några klassisar till systemet och handlade upp. Jag fick även köpa nästan alla böcker som behövs för terminen (15 st) för 1800 kronor... jättebra! Så jag hade mycket packning när jag cyklade hem. Alla är så himla snälla och allt är så himla bra men jag har en enorm hemlängtan. Vill inte vara här, vill vara med Henke osv. Jag är en liten lipsill, så när jag kom hem började jag störtgråta när mamma ringde och det var skitjobbigt... har knappt fått i mig nån mat för jag har haft noll aptit.

Försökte sova men det gick inte så bra, så jag gick upp och började förbereda och då började alla klassisar att sakta men säkert droppa in, och alla var såå fina! Tillsammans drack vi lite vin och så sen gick vi vidare till Kantorsparken för att börja insparken, bli indelade i lag och lära oss lagsånger o.s.v. Det var superkul! Drack väldigt mycket vin, haha, och träffade massa grannar och så som man aldrig träffar annars, för att jag var utklädd såklart. Sedan gick vi in till stan men typ alla nationer var fulla och jag var såå trött så jag gick hem, och pratade med Paret på vägen. Det kändes jättebra!

Alla säger åt mig att ge det åtminstone en termin. Så får jag se vad som känner. Har många aspiranter på lägenheten så det blir nog inga problem... som sagt, jag vill verkligen det här och trivs skitbra, men har en sten i bröstet av längtan och otrygghet. Vi får se.

Nu börjar tårarna rinna igen så mamma är på väg hit så ska vi prata... vid två tiden ska jag cykla iväg till en klassis, Sofia, så ska vi börja göra oss iordning igen, in i dräkterna och mötas utanför engelska parken för att göra "uppdrag på stan". Spännande! Idag måste jag också hinna beställa en till bok, jobba lite på mitt grupparbete, försöka få tag i studenthälsan, igen, osv. Och vara med mor min förstås. Sen ikväll så blir det förnedring!

Imorgon börjar jag kl 8.15 igen så jag hoppas med all kraft jag har att jag kan sova inatt utan ännu ett dygn av panik. Jag hatar det här! Här kommer iaf bilder från en jätterolig kväll:

Folk hemma hos mig:



Team gul:



Jag och pauli, och ja, Pippi och leopardwoman är superhjältar!:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela