prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Så spännande.

Publicerad 2009-10-04 20:53:13 i Saras dagar

En vanlig dag på jobbet:

Kund/Turist: Är det gate 4?
Jag: Ja.
K: Är du säker på att det är gate 4?
J: Ja.
K: Ok, så jag ska stå där och vänta, och sedan när båten kommer så ska jag gå på eller vaddå?
J: Ja, helst.
K: Jaha, okej.

K2: Det står här att biljetten kostar 40 kronor inte 140!! (Beter sig som att jag lurat honom)
J: Ja det är färjebiljetten som kostar 40 kronor, den gick från en annan kaj och har slutat gå för säsongen.
K2: Ja, en sån båtbiljett vill jag ha!


Haha, jag blir så himla less. Detta är bara ett urval av alla roliga människor jag pratar med på dagarna. Så spännande jobb har jag! Imorgon ska jag åka in några timmar bara extra på dagen när TL är på möte. Sedan blir det träning igen och på kvällen vaknas det laxmiddag med älsklingen. Var länge sen vi sågs nu, hela tre dagar eller något. Haha. Skulle sovit hos honom nu egentligen men han ska upp hemskt tidigt imorgon så det får vara.

Vad tyckte ni om hösten då? För mig kom den som en smäll på käften! Men jag är så glad över att va tillbaka på strömma. Alla är så himla stöttande i mitt val och allt! Jag är mig själv där vilket jag tyvärr aldrig kunde vara på Body. Trist. Men jag mår så mycket bättre, sover bättre och kan koppla av på ett annat sätt. Trist för annars har jag inget emot body. Men att jobba 9-17 som på Strömma och får in 8 timmar (minus 45 min lunch) gör jag mycket hellre än att jobba 12-19.30 och bara få 6,5 h lön på body och dessutom känna som att man jobbat huuur länge som helst. Så jag har sökt lite andra juljobb, vi får helt enkelt se vad det blir! Dessutom ger BS mig aldrig något svar, hur långt tid brukar det ta att svara på mail? Inte 3 veckor iallafall? Jajaja.

Snart ska jag ta kvällsdusch och hoppa ner i sängen med min Dr. Phil bok som vanligt, sen kommer jag sova som en liten stock. Massa kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela