prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Kärlek är:

Publicerad 2009-10-27 22:44:10 i Saras dagar

att bära på känslan av att ha någon innanför jackan, så stark att minusgraderna utanför förblir högsommar. Jag har gått igenom mycket, en känslomässig bergochdalbana, men jag känner mig så mycket starkare med all kärlek under jackan, ett vadderat skydd mot alla fula och hårda ord och upplevelser. Kanske människor också till viss del. Jag försöker verkligen engagera mig i mig nu, när man har tid. Göra saker för mig, se vilka och vad man mår bra av. Tror att det är så himla viktigt.

Det har varit fantastiskt skönt att vara ledig idag. Jag tog det lugnt imorse, läste lite om konspirationsteorier, sånt är himla spännande... sedan åkte jag hem, läste lite, tränade, och träffa till slut Paret för middag, en god skaldjurssallad, en god vän, en chailatte och ett ljus som brinner. Det behöver man i mörkret... Gick förbi min butikschef och lämnade en nyckel också.. nu ligger jag i soffan och ser på hells kitchen. Älskling är i eskilstuna på utbildning inatt och kommer hem imorgon. Kl 11.30 ska jag träna ett pass, sedan ska mammsen och jag gå lite på stan, shoppa lite, äta lunch. 18.00 får vi gäster hit hemma, vi ska baka äppelpaj och göra god fisksoppa. Vid 8 ska jag möta upp min favoritkollega Rebecca och så ska vi gå på bio! Känns som att jag börjar komma tillbaka till verkligheten nu efter allt jobbande... det är himla viktigt.

Hoppas ni mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela