prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Mycket i huvudet.

Publicerad 2009-11-20 14:09:21 i Saras dagar

Igår skrev vi kontrakt på vår nya lägenhet. Känns helt otroligt. H och jag ska göra oss en egen oas, ett eget hem med våra grejer. Jag satt och tänkte och kom fram till att detta blir det 13e stället eller något som jag kallar hem. Är inte det konstigt? Vet inte ens exakt.. men känns som att det är dags för ett riktigt iaf. Jag ska ha en garderob med alla mina kläder... smycken.. smink... badrumsgrejer. Det har jag aldrig haft i hela mitt liv. Men med en egen lägenhet, ett lån på nästan 2 mille så kommer massvis med ansvar. För det första måste vi få H's lägenhet såld med vinst för att kunna betala handpenningen... vi behöver lägga om lån, skriva avtal, lösa procentandelar, binda räntor, slipa golv, köpa möbler, flytta, flyttstäda... prel. flyttdatum är 1a feb, och jag planerar att kunna köpa kurslitteratur och börja ny skola den 15e jan. Haha.

Inget mer slösande. Nu börjar vuxenlivet! Jag får alltid gröt i huvudet, blir fumlig... när det händer nya saker. Blir osäker, börja tänka efter för mycket... blir lite deppad. Så var det även med studenten och lite allt möjligt. Betyder inte att det är dåligt, tvärtom, det är jättebra. Men jag blir en gröt. Har sovit 10 timmar inatt men dock inte så bra, vaknar med kval och nya tankar om allt vi måste lösa... Men det ska nog gå bra.

Igår blev det jobb trots allt, och sedan lite kontraktskrivande. Tänk att jag är skyldig någon så mycket pengar... nej, jag kan inte släppa det riktigt. Men det ska bli så underbart att kanske bli en mer samlad människa. Jag tror att detta kommer göra mig lugnare faktiskt... vad tror ni?

Sista lugna dagen idag. Jag har tagit en långdusch med allt vad det innebär, skrubbat mig ordentligt. Lagar matlådor till både mig och H, städat lite, diskat, och framförallt suttit ihopkrupen framför datorn med mitt täcke. Och lyssnat på massor av musik... blir lite känslosam.

Jag har så otroligt mycket att vara glad för. Världens bästa H, massor av kärlek, en otroligt fin lägenhet med balkong och utsikt, toppfräsch, ska börja studera det jag brinner för (psykologi) och kommer få en examen med något jag vill arbeta med... jag älskar body shop och att arbeta med smink. Vet massor som skulle vilja byta. Alltså jag vet inte, kanske känns det lite som att jag inte vet vad jag ska sträva för mer? Äsch jag vet inte. Igår låg jag i min kärleks knä och så satt vi och lyssnade på sorgliga låtar och bara var... Och om att detta steg med lägenhet faktiskt är ett bevis på att man vill vara med varandra för alltid.. är inte det häftigt?

Klockan 17 ca. ikväll kommer Henkes lägenhet upp på hemnet... då börjar spänningen. Ni kan söka själva på Finn Malmgrens väg 59. Jag sätter säkert upp länken sen :)

Jaha, ska fortsätta städa å fixa här lite... sedan ska jag sminka mig och bege mig till staden där det blir lite ljusledande och fredagsfika med Paret. Ska bara ta det lugnt ikväll och sedan börjar jag 9 resten av helgen.

Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela