prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Hej älskade bloggi

Publicerad 2009-05-12 13:20:47 i Saras dagar

Jag älskar min bloggi. Det är så viktigt för mig att få skriva ned vad jag gjort så jag kan se vilket underbart liv jag har, man glömmer lätt bort det om man inte skriver ner det... iaf jag. Tror det har hjälpt mig mycket! Idag har jag sovit som en liten, liten gris. Sedan gick jag upp, duschade, skrev om mitt CV och personligt brev, ringde lite lägenhetsbolag i Uppsala och åkte hem till Wilmisfisen. Nu väntar jag på att A ska komma hit så ska vi gå på stan, sedan skulle hon vidare och då ska jag ta nytt foto till mitt leg och lite sådär... sånt som måste göras!

Det känns läskigt och roligt, pirr blandat med lite rädsla, att flytta till egen lägenhet. Har altid velat inreda, spendera min tid själv. Men det går upp och ner. Ibland har jag såna visioner! Och ibland vill jag bara krypa ned i älsklis, eller mammas för den deles, famn och vara en liten gris.. som den gris jag är. Men jag hoppas att det går bra!

Förövrigt börjar jag redan bli en liten surkärring. Blir så trött på att allt går ut på PR, reklam. Ericsson globe, kan det inte bara få heta globen?? Swedbank Arena, postkodmiljonären.. Finns det inget äkta kvar längre?

Jag har kommit på att det är dags att nischa sig nu, bli någon... jag menar dom som blir något blir det i unga år. Men vad är min nisch, jag vet ju vad jag ska bli men, inriktning på magproblem kanske? Något självlärt? Äsch jag vettetusan... måste börja styra mitt liv i rätt riktning bara känner jag.

Nu plingar det på dörren så nu vaknas det fika och skitsnack!
 
Kärlek till er alla och förlåt för min förvirrning!

(PS, såg på Oprah precis, och det handlar om en mamma som glömde sitt barn i bilen, barnet dog. Hur sjukt är inte det?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela