prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Om att växa upp, välja, och satsa på det som är viktigast.

Publicerad 2009-03-02 21:05:13 i Saras dagar

Det är så skönt att hitta folk som känner som en själv. Idag har varit en superbra och lugn dag på jobbet, det behövde jag. Jag och två andra tjejer kunde prata med varandra på riktigt för första gången. Om relationer. Om hur konstigt det är att byta jobb ofta- träffa samma personer varje dag, ha roligt tillsammans, och sen kanske aldrig mer ses. Om relationer. Om att hitta en kille man vill behålla mer än i någon månad och om betydelsen. Om att ställa om sig. Om att mogna, gå vidare, växa upp. Om de som inte ville stå vid ens sida på vägen dit. Har jag förändrats? Klart jag har. Till det sämre?

Jag har förändrats, min livsstil har förändrats. Såklart. Jag har hittat någon som betyder mer än en fylla. Som jag längtat efter konstant, som jag kan vara mig själv med, ventilera med, som förstår och älskar mig tillbaka. Är det inte värt att satsa på?  Har ni kännt så någon gång? Om inte, hur kan ni vara så snabba med att döma mig?

Jag vill inte tro att det är avundsjuka. Men vad är det då?

Har iallafall haft en bra dag. När jag kom hem så fick jag hamburgare av pappsis. Nu funderar jag på att åka hem till älskling. Men jag tänkte kanske hinna simma imorgon innan jobbet- då är det bättre att stanna hemma. Hursomhelst. Hoppas ni får det underbart ikväll. Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela