prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Annorlunda

Publicerad 2009-07-14 18:24:38 i Saras dagar

Jag läser bloggar och blir förbryllad på människor. Jag läser om en gravid tjej (min ålder) som inte har råd att ha pengar på mobilen och är rädd att hon ska behöva ringa ambulans (har BF om en månad) och inte kunna. Till historien hör att hennes granne är döv... känns det OK? För det första, vilken 20-åring har konsekvent inte pengar på mobilen? Och när man snart ska föda? Om man inte har råd att ha pengar på mobilen, ska man ha barn då? Kanske är jag trångsynt men det känns inte så bra. Idag när vi var på affären så var det en som hade sin katt i en väska. Instängd. I kundvagnen. Hur tänker folk?? Katten jamade som om den skulle bli slaktad! Åh suckelipuck. Jag ser på unga mödrar (mitt favoritprogram) på tjejer som låter sina älskade pojkvänner och sambos vara ute till 22.30 men inte en sekund längre, och gömmer deras deoderanter så de inte ska lukta gott. Låter som ett stabilt förhållande eller vad tycker ni? Ibland undrar jag var det är för fel på folk, varför inte alla bara kan sköta sig själva och sitt jobb. Det finns så sjukt mycket puckon att jag blir bitter för livet! Att vara riktigt konstigt hör snarare till regel än undantag nu. Hur ska det gå?

En sak är iallafall säker- det har himla skönt att vara ledig när man jobbar mycket. Idag har jag haft en heldag med älskling. Vi har sett film, promenerat, köpt massor av godis och ätit lunch på fjällgatan med fantatsisk utsikt! Nu sitter jag här och försöker att inte somna.. ska ha myskväll med Sara ikväll och det vore ett plus om jag var vaken! Imorgon jobbar jag på slottet så dom timmarna kommer gå lååååååååångsamt... men jag ska försöka underhålla mig. Hoppas ni får en bra kväll, normalingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela