prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Hej!

Publicerad 2009-02-23 11:24:48 i Saras dagar

Förlåt, förlåt, förlåt för jättedålig uppdatering. Det har varit så mycket nu... jag är inne i en superjobbig period just nu. Ni vet, klappande hjärta, skakig och fumlighet, halvdålig sömn och en allmän oro genom hela kroppen. Som tur är känner jag mig själv så bra vid det här laget att jag inte orkar stressa upp mig över det. Det har varit väldigt mycket. Men det är en period och som allt annat så går det över.

Älskling har börjat sin praktik nu så jag sitter vid hans dator själv... mamma åkte iväg till Vitryssland inatt och ska vara där i två veckor för att lära dem skriva prognoser... vilket jobb! Hoppas allt har gått bra för henne! Kändes så konstigt imorse, jag brukar alltid ringa henne det första jag gör men det var lite svårt idag. Älskade mammsi. Fick iallafall ett sms av henne precis att hon landat i Wien...

Det är så konstigt hur mycket det går upp och ner... häromdagen fick jag gåshud för att en sorts te jag drack var så god. Jag älskade livet. Och det gör jag, men trött är jag på dessa perioder... jag och H funkar bättre än nånsin, jag vill dela livet med honom. Vad är jag orolig för?

Hursomhelst.. iförrgår åkte jag hem till Saras kompis Maria och fick supergod mat, trevligt sällskap, vi drack lite rosa champagne och sådär. De andra fortsatte ut men jag åkte hem och somnade på 3,5 sekunder. Skönt. Igår efter jobbet så åkte älskis och jag och storhandlade (vuxenpoäng) på ICA i sickla. Resten av kvällen gick åt till att laga paj, plocka in och ur massa grejer ur frysen samt sätta upp gardiner... vilket projekt. Men det börjar bli riktigt fint här nu! Älskling är så rolig att storhandla med. Han är som ett litet barn. Helt plötsligt så ligger det massa godis och glass i vagnen och jag har ingen aning om hur det har kommit dit?

Men jag ska inte deppa. Idag äter jag en chokladcroissant till frukost, kände att jag kunde unna mig det! Till det dricker jag en kopp söderte... Ska snart iväg till panduro och köpa lite grejer och göra egna inbjudningskort till min födelsedag. Blir lite mer personligt så! Ikväll blir det väl fortsatt gardinstök här hemma.

Kanske behöver jag komma bort, men jag är lite trött på att fly. Och vad som än händer har jag mina erfarenheter, min visdom, en pojkvän som sätter mig i första rummet, underbara vänner och ett otroligt starkt band till min familj. Ni är mina pelare.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela