prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Jag ger mig in i diskussionen.

Publicerad 2009-12-03 10:29:56 i Hjärtefrågor

Sverige, landet av omedmänskliga och avundsjuka människor?

Är det bilden ni vill ge? Åh jösses. Jag brukar då och då läsa mammabeckas blogg, en fin tjej med tre fina små tjejer som hon fick vid före 18års ålder. Hon bröt upp med sin sambo, flickornas pappa, började studerade och flyttade till en egen lägenhet med flickorna. Klart att det är knapert med pengar! Detta skrev hon i sin blogg, att hon bara hade ett visst antal kronor att leva på, men att hon skulle klara det.

Då startade en fantastisk person en insamling i hennes namn, så att hon och flickorna skulle kunna få sig en fin jul. Och jag blev så glad i hjärtat, tänk att det fortfarande finns så fina och osjälviska människor! Jag blev helt varm... och den insamlingen är nu uppe i några tusen. Jag trodde inte så många fina människor fanns! Detta är en tjej som inte gör något annat än sitt bästa, och man kan säga att det har varit hennes eget val att föda barnen. Men barnen då, vad har de gjort? Har inte de rätt till en fin jul som du hade när du var liten? Och det föder hopp, och det är symboliskt, och det är pengar som går direkt till henne!

"Skänk pengar till svältande barnen i Afrika istället" ja visst, men de är miljontals... många har redan fadderbarn. Jag och H tillexempel. Vem säger att man inte kan göra både och? Fattigdom finns i sverige, och nu vet vi var pengarna går! Man kan göra skillnad, är det inte fantatiskt?

Sedan så gick jag igen in på bloggkommentatorernas sida... och tänkte, "åh, flera hundra mysiga peppande kommentarer". Men vad möts jag av? Omänskliga, avundsjuka, barnsliga personer som säger att hon får skylla sig själv och att hon tar våra skattepengar. Varför är dessa skattepengar så heliga för er? Varför är ni avundsjuka? Man kan inte hjälpa alla, men kanske någon.

Detta förtjänar du mammabecka. Och lyssna inte på något annat. Stackars iqbefriade datanördar som inte gör annat än skriver elakt...

http://blogg.stureplan.se/bloggkommentatorerna/2009/12/02/hjalp-mammabecka/#comments 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela