prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Året 09

Publicerad 2009-12-30 22:02:57 i Saras dagar

Januari:

Firade in det nya året på en takvåning i Vasastan, med älskling, Sara, pegah å co.
Tenta i rättspsykologi.
Älsklingen och jag firade ett år med pompa och ståt på fondueboden, fick gratis skumpa på köpet.
Mycket jobb, började min anställning på 75% på Drottninggatan, och massor av häng.

Februari:

Utgång på gran garbos nyöppning med A, massor av bråkande om bussar med SL, haha.
Alldeles för mycket sjukhusbesök för älsklingens del...
Åt på världens godaste tapas restaurang.

Mars:

Tripp till U-sala på scandic hotell och goda middagar.
Sminkad av mua när hon hade prov!

April:

Våren började komma, underbar valborg med älskling vid riddarfjärden.
Goda utemiddagar, resor ut till Nacka strand och promenader.
Jag fyllde 20 år, åkte på en resa till Vaxholm med nära och kära och blev fin i håret.

Maj:

Slutade på body och började på Strömma. Kick off till Birka!
God utepicknick och massor av turister.

Juni, juli, augusti:
Massor av jobb på Strömma.
Riga med mamma.
Gotland med H och Hs familj,
och Turkiet med älskling. En fantastisk sommar.

September:
Flyttade till Uppsala, och flytta hem igen. En månad av kaos och insikt, gråt och skrik. Oförstående människor men en fantastisk pojkvän och familj. Fick mig en ordentligt tankställare.
Blev brunett!
Reunion med bulgariengänget :) en kul grej det med.

Oktober:
Åkte flera gånger fram och tillbaka med grejer, började höra av mig till jobb och kom tillbaka till både Strömma och Body shop, överlycklig att vara hemma. Bestämde mig för att studera i stockholm istället. Träffade flera syokonsulenter och försökte omvärdera livet.

November:
Började jobba på allvar, började träffa en kurator, en viktig punkt. Mycket rastlöshet och frågor.
Vi köpte lägenhet, och sålde.
Sökte och fick jobb på nanny.nu.

December:
Frågorna fortsätter att tära, jobbat lite för mycket men haft en fantastisk jul.
Nyår firas i Bromma, med jobb dagen efter klockan 9. Hoppas på ett mer harmoniskt år.
Släkt och klappar, god mat.

Summan av kardemumman:

Alldeles för mycket upp och ner, dåliga beslut och en känslomässig berg och dal bana. Vet att jag ej vill flytta och älskar min H. Har växt upp jättefort, börjar träna, börjar träffa kurator, och ska flytta ihop med min kärlek.

Nästa år:

Plugg och flytt på riktigt, fortsätta jobba med mig själv på många sätt. Fortsätta träna, äta rätt, ta hand om mig.
Jobba mindre röda dagar och helger. Leva mer. Ta mer bilder, utveckla min stil. Bli mer mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela