prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Update.

Publicerad 2009-08-28 18:53:38 i Saras dagar

Igårkväll följde älskling med mig hit, jag ville inte vara ensam första kvällen! Vi hyrde film, fixade till här hemma och åt jättegod mat. En riktig myskväll med min största kärlek! Börjar bli riktigt fint här hemma nu... och cykeln är så fin! Det är en stor skillnad mot hemma. Här har jag en stor egen lägenhet. Badrummet och grejerna är bara mina, köket och grejerna är allt mitt och hela vardagsrummet, hallen, garderoberna... Ja, ni hör. Och jag cyklar överallt, ingen tunnelbana! Min cykel går som smort även om det är lite läskigt när man är så ovan som jag. Men det kommer nog snart! Finns både ett cykelförråd och annars kan man ställa den precis utanför mitt sovrumsfönster!

Jag gör min egen mat och har ett fint litet centrum jättenära min lägenhet med Konsum, Ica, film hyrning, postlådor, en liten blomaffär och en bankomat. Dit går man på bara något minut. Att cykla in till universitetet/stan tar ca 5-10 min så det är inga avstånd. Här vid mig finns också en grillkiosk, asiatisk och indisk restaurang, ett konditori och en 24h öppet mack! Univeristetet ligger över hela stan, delen där jag ska hålla till heter engelska parken!

Idag var det iaf dags för välkomstdag. Cyklade dit i god tid och på vägen var det två unga killar (typ 15-16?) som skrek: släpp fram damen nu! Är jag så gammal?! Tog illa upp! Men iaf, vid univeristetshuset mötte jag upp en av mina nya klasskompisar, Charlotta! Såå glad att jag fått konkakt med henne, en jättegullig tjej från Luleå. Vi gick runt på universitetshuset och fick massa massa info om allt möjligt och pratade med massa snälla människor. Alla är så snälla här! Det var nationer och kår och konsumtverk och bibiliotek och det var gratis glass och godis. Så gick jag och skrev in mig, det blev östgöta nation, de verkar ha bra med bostäder! Där var de också snälla! Låg nära domkyrkan så jag hoppas jag hittar dit... (det gör iofs det mesta) Pratade lite om att ev. jobba med servering senare där för det har jag ju erfarenhet av! Träffade en jättesnäll tjej där också och det känns skönt

Sedan var det tal i aulan, en enoormt stor aula full av guld och studenter. Väder-Pär som jobbar på TV4 var konfrencier och alla höll tal, lite sång och musik, småtråkigt men ändå häftigt att se. Efter det så åkte C och jag en guidad bussrundtur runt Uppsala, lite kul att se ungefär var allt ligger! Efter ca. 1 timme kom vi tillbaka och då tog jag cykeln och så gick vi och åt lunch/middag på ett litet fik på Svartbäcksgatan, åt moussaka med tsatsiki och grekisk sallad. Såå gott! Sedan blev det till att cykla hem och nu har jag en del att göra. Fixa automatisk betalning av hyran, försöka fixa mitt studentkonto, titta igenom all info jag sett, fortsätta plocka och fixa i lägenheten med kläder, skåp, osv. Och jag är väldigt trött! Om jag hade orkat hade jag tagit en powerwalk i mina nya kvarter och sett om det finns några grönområden att jogga på, men jag tror inte jag orkar.

Inatt blir min första natt ensam och jag hoppas att jag sover gott! Har iaf. sovmorgon imorgon. Ska antagligen träffa upp några på kvällen och dricka lite vin innan insparken börjar på Uplands nation! Såå spännande!

Till alla er som funderar på att plugga men aldrig kommer till skott: Ta chansen! I alla u-länder jag och min familj bott i sliter folk i år och efter skolan på jobb för att få råd att plugga. Här är det gratis, du kan plugga på distans, få lån. Kunskap är makt. Kom ihåg det!

KÄRLEK






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela