prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Sliten!

Publicerad 2009-08-24 10:23:58 i Saras dagar

Shit vilka dagar det har varit... I lördags jobbade jag till 19.15, lååång dag... Jag sprang hem och åt lite mat, delade en flaska vin med min kärlek. Sen mötte vi upp några på Mossebacke och satt och drack rosévin... Det var jättetrevligt faktiskt, även fast man dricker vin ur vanliga glas. Haha! Några timmar senare skulle jag upp och jobba. Det är lugnt tänkte jag, man behöver inte må så bra jämt, jag jobbar bara till 15...

och då har TL (småchefen) sjukat sig. Så Nathalie och jag har 15 minuter på oss att starta allt, räkna kassorna, plus allt annat man ska göra (ut med skyltar, öppna kassaskåp, skriva ut listor, fixa broschyrer)... Sedan hade vi ca. 100 meter kö i 4 timmar. Vi hann inte gå på toa. Jag har aldrig varit så stressad i mitt liv bara! Fick jobba över till kl typ sju, men jag får ju övertid. Men jobbigt var det iaf. Jag var så död, hade tänkt åka hem och sova direkt efter jobbet men det fanns det ingen tid för... och jag hade haft typ en kvarts lunch på hela dagen. Så najs!

Men det var bara att släpa sig iväg till söndagsölen, jag åt en superfet hamburgare med bacon och ost och pommes och det var ljuvligt!! Piggnade till lite och drack lite vin (men mest vatten)... vid halv 12 så höll jag på att stupa av trötthet så då åkte jag och mötte älskis och åkte hem till honom och sov. Sen har jag sovit som en sten hela natten, helt underbart. Det var iaf många på söndagsölen och det var jättetrevligt! Trivs så himla bra med alla (nästan) på Strömma! Alla var där, Nathalie, Fanny, Sissela, Charlotte, Cathrine, Edith, Therese och massa andra som jag glömt. Men superkul var det!

Vaknade såklart kl 9 iaf men jag fick iaf sova drygt 8 timmar. Nu ska jag gotta ner mig i älskling soffa, göra oboy och ostmackor (är sjukt sugen på det) och ligga i min enorma kofta och bara jäsa. Åh, ledig igen. En helg av jobb var nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela