prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Nu måste jag skriva av mig lite

Publicerad 2009-08-13 23:36:33 i Saras dagar

Vilka bra dagar det varit, helt klart. Idag har jag fått en hel del packning gjord. Massa mer köksgrejer, kläder, jackor, DVD, dukar och gardiner. Phew! Sedan hann mammis och jag med en sväng på stan och en räkmacka också, mums. Det ska bli så mysigt imorgon, då ska älskling och jag göra klart i lägenheten. På kvällen ska vi äta god mat, dela på en flaska vin och sedan se vad Uppsala har att erbjuda. Kanske ta en promenad, se var skolan ligger, kanske halka in på någon bar. Henke har klassisar också i Uppsala så det kan ju bli intressant :)

Men före det ska jag ha en heldag. 8.30 ringer klockan och då ska jag skynda mig till ungdomsmottagningen för att få journalkopior så jag kan börja gå i Uppsala istället... efter det ska jag till Rosenlund för sista gången och ta prover, jag ska till glasmästeriet och hämta upp en glasruta. Vid lunch ska jag träffa Annica, det ska bli spännande! Vid 4 tiden hämtar älskis och jag bilen och åker iväg :)

Dagen efter kommer päronen + morbror och hälsar på, jag bjuder på fika och visar lägenheten.. sedan åker vi ut till Torpet och äter kräftor och dricker vin! Åh, så trevligt det ska bli... på söndag är det släktkalas och kusin som fyller 20!

Jag läser bloggar och blir lite mörkrädd. Att ha en LV-väska, hämtlunch och ett leende på perfekt sminkade läppar verkar vara så mycket viktigare än vänskap och att ha kul. Har vi tappat bort vad som verkligen betyder något? Eller är det kanske bara jag som är ett hav av känslor som aldrig tar slut och bryr mig om sånt tjafs? Jag vet inte...

Jag pratade med en gammal bekant till mig på msn, han frågade vad jag gjorde och jag sa att jag hade tråkigt. "Tråkigt är ett lyxproblem" sa han då. Och oj så sant han hade. Så jag kanske ska njuta, tänker jag. När man är "vuxen" hinner man väl inte ha tråkigt.

Har fått jättedålig hy sen turkiet. Massa finnas och inflammerade, hela ansiktet gör ont och är rött. Oj, suck. Har tagit en ansiktsmask och sådär men hjälper det ens? Känns inte så kul när man vill vara somrig och fräsch... men nu ska jag verkligen inte sitta och klaga!

På nollningen så ska jag vara powerpuffpingla, och jag måste fixa en sådan dräkt. Det blir spännande. Sedan så ska jag byta min cykel mot en större och betala mellanskillnaden.. pengarna flyger här märker jag.

Men nu ska jag snart lägga mig i min säng innan jag svamlar ihjäl er.

Kärlek, och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela