prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Jag lever!

Publicerad 2008-09-21 10:50:36 i Saras dagar

Jag lovar, jag lever, men knappt! Shit vilken resa det har varit. När vi landar på Sicilien förra lördagen säger de "ert hotell är överbokat, men vi har placerat er på något "likvärdigt", enda skillnaden är att ert nya hotell inte har golfbana". Vi åker buss, långt, stannar på hotellet halv 4 på natten. Det är ett fort, säger mamma. Det luktar mögel och personalen kan ingen engelska. Fyrstjärnigt in my ass.

Men vi lyckades göra det bästa av situationen och nu är jag hemma brun, men magsjuk, vad kan man förvänta sig av ett sådant kök? Men vi har hunnit åka båt och bada i turkost hav, shoppat i Palermo, ätit skaldjur i en liten fiskeby och lärt känna en massa härliga människor i samma situation som vi, ett gäng på 14 svenskar blev otroligt tighta. Tänk så det kan bli!

Det blev många eftermiddagar av tårar och ilska, solresor, ta er i baken. Det var bröllopspar, sjuka människor, pensionärer, och de dumförklarade oss gång på gång. Det är sårande som de höll på, att hävda att hotellet var likvärdigt. Nu har vi, till slut, fått 40% av pengarna tillbaka. Men vi är inte nöjda än, så vi får se vad som händer!

Men det blev en helt OK vecka till slut, solen är ju densamma. Så vi tog oss ut och gjorde grejer. Men solresor väljer jag aldrig igen!

Igår landade jag vid 8 och var sjukt partysugen. Kom hem, duschade, sminkade mig. Sen kom magkramperna. Det går inte att springa på toa på krogen... Men jag har sovit gott och idag ska jag leva på pro viva och hoppas på bättring. Men sammanfattningsvis:

I'm back in town!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela