prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Det som gjorde ondast.

Publicerad 2008-09-02 21:01:58 i Ego

Vet ni vad som gör ondast? Hat. Hatet och allt vi gör av det. Jag pratar inte ofta om det, men jag har varit hatad. Jag har varit hatad som få. Jag har haft en person besatt av mig, besatt av sitt hat. Var det mig hon hatade? Var det sig själv? Jag vet inte, men jag kan inte säga annat än att hon lyckades.


Min historia slutar inte vid falska rykten. Den här tjejen lyckades att få en (av de jag en gång kallade, men sen kom på aldrig varit en) vän till mig att hångla med killen som jag var head over heals in love with. Jag vet, vad är det för tjej? Vad är det för tjej som ställer upp på något sånt här? Och vad är det för kille? Och hur kunde tjejen som under flera år varit mig närmast titta och se på?


Jag kom att tänka på det, och shit vad det gjorde ont. Och shit vad det fortfarande gör ont.


Novellen blev sann. Jag förlorade både kille och vänner. Min katt dog. Men vet ni vad?


Jag överlevde.

Kommentarer

Postat av: pegah

Publicerad 2008-09-02 21:07:33

det har gjort dig starkare, och till din älskvärda person du är idag!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela