prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Älskade.

Publicerad 2008-09-04 22:11:39 i Hjärtefrågor

Jag är inte mig själv just nu, inte på topp. Jag saknar mitt eget gapskratt. Det var alldeles för längesen jag hörde det. Jag har inte varit såhär blek på flera år, och mina axlar värker. Min mage har gått tillbaka till vad den brukade vara,

Idag satt älskis och jag och fikade. Brevid oss satt ett afrikanskt par. De hade satt på sig finskor och kvinnan hade satt upp håret. Mannen, i taxi kurir kläder, stod och beställde vad de skulle ha. Och hon väntade, på nålar, som ett litet barn, för vad han skulle beställa. Alla kan inte unna sig lyx, men det handlar om att göra stort av det lilla. Alla har vi olika referensramar. Och det var så fint. Vi ska sluta ta så mycket för givet, tycker jag. Jag kanske låter fördomsfull, men man såg på kläderna och det osäkra sättet att detta inte var vardag för dem. Själv satt vi och beställde in kaffe, chai och godsaker utan att tänka två gånger. Varför gör vi så?

Jag älskar er.

Kommentarer

Postat av: pegah

Publicerad 2008-09-05 09:34:58

snart sara så kommer du må bättre. inte lång tid kvar till sicilien:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela