prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Too much love will kill you, anytime.

Publicerad 2008-10-25 22:46:19 i Hjärtefrågor

Har haft en superbra dag, har fått lite saker gjorde och på kvällen varit på supergod middag. Nu är jag mätt som en gris! Åkte hem med t-bana, roligt när man inte själv är påverkad... det finns så mycket 14isar och FÖR fulla människor, det är synd om dem! Så pinsamma, så bortgjorda. Men de fattar de ju inte själva. Det finns så mycket knäppgökar i den här världen. Så mycket vansinnesdåd, så många helveten på jorden! Varför är det såhär? Och hur gör vi det bättre?

Ikväll går mina tankar till alla som mår dåligt. Jag läser bloggarna, jag ser nyheterna, och i vissa fall vet jag hur det känns. Det är något jag fått med åren, ett enorm förnuft, en enorm empati. Och det hjälper mig och ger mig massor, varje dag. Jag vet hur det känns för tjejerna som är mitt i orkanen där det blåser och inte går att få fotfäste. Jag vet hur det känns när man ramlar igenom det mörka hålet och inte kan ta tag. Men vad gör man? För mig är det så enkelt numera, jag har stenar som inte rör sig. Min familj hemma, min H, mina drömmar och mina vänner. Men för dem som inte känner så? Hur ger man en person som inte har något framtidsdrömmar? Räcker det med ett mål, kärlek, utbildning? Eller sitter allt i dig själv?

Jag är så trött på tjejer som tar varje sekund de har att se ner, klanka ner på, prata om och håna andra. Det är synd om dem, och det är lika synd om de utsatta. Var respektfulla, givmilda, öppna och prestigelösa. Köp ekologiskt, skänk till välgörenhet, stoppa uppenbar mobbning och sköt dig själv. Är det för mycket begärt? Tillsammans kan vi göra den här jorden lite bättre. Ska det vara så himla svårt?

Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela