prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Lite bättre idag.

Publicerad 2008-10-04 21:28:24 i Saras dagar

Har precis skickat iväg det fruktade mailet, men hursom, det blir inget jobb för mig på Åhlens. Hamnade på en av de få rekryteringsföretag som bara utnjyttar ungdomar och allt verkade genomskumt. Men nu är det ut ur världen, så länge de inte börjar prata om muntliga avtal..

Idag har älskis och jag varit på inspelningen av "Ballar av stål" på filminstitutet på Karlaplan. Det var kul! Men efter ett tag fick man ont i käkar, mungipor och händer efter allt leende och applåder. Haha. Då stack vi iväg på vår nästa mission- Få Sara att gilla Sushi. Jag åt 3 sushibitar! WOHO! Och yakiniku förstås, det var supergott verkligen. Sedan handlade vi lite smått och gått på fälstöversten och åkte hem och lagade äppelpaj!

Sedan ska vi skaffa katt :) Wilma, halv birma halv skogskatt. Antingen hämtar vi henne imorgon eller nästa helg! =) Ska bli så kul. Saknar närheten med djur på alla sätt och vis! Sätter in bild när jag har någon bra. En söt, liten, 2 år, honkatt som hamnat i fel händer ska nu få kärleken från min familj och det ser vi fram emot!

 

Världens finaste älsk, och jag på tuben, underbar mat, underbar man.

PS. Haha, ska berätta en sak. Jag blir så himla trött på folk, framförallt sådana som ska trängas bakom en, efter man dragit sitt kort och ska gå igenom spärrarna . Jag stannar alltid då, idkar inte välgörenhet- som älskis säger. Igår så hamnade ett par bakom mig och skulle gå förbi på väg till t-banan, jag stannade, och de blev rasande. Det var ett invandrarpar som antagligen druckit en hel del. Är du dum i huvudet? Flytta på dig, sa tjejen i sällskapet. Nej men tackar som frågar, sa jag. Det verkar du vara däremot! Killen försökte putta bort mig och tar mig skithårt i armen, varav Henke blir rasande. Jag är ordningsvakt, backa... BACKA!! Skriker han, och den andra killen som tidigare puttats och skrikit blir gelé. Haha. RING VAKTEN, och det gjorde han i luckan. Sen gick vi lugnt ner till tunnelbanan. Visst man kan inte lösa alla problem, men man kan påpeka rätt och fel, och för sin egen skull sätta gränser. Kanske, tänker de efter nästa gång, kanske är det inte lika självklart att planka, och kanske fick de iallafall skämmas lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela