prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Ibland känns det som att jag är på fel sida mänskligheten med dig.

Publicerad 2008-11-01 23:55:07 i Kärlek

Men det är som att två sidor drar i mig. En som vill älska dig med allt jag har. Jag vill riva ut mitt hjärta och ge det till dig. Jag vill klä av mig allt jag. Lägga mig naken framför dig. Vara i din famn, i din makt. Se livet framför mig, rosa porslin. För alltid. Älska dig, hata dig, men ingenting hade spelat någon roll så länge det bara är vi.

Min egen osäkerhet, vill bryta sig loss. Ta allt jag har och springa så långt jag kan, bort från all trygghet. Såsom jag är van vid. Leta efter andra händer och segla runt jorden. Hitta något nytt, något bättre. Börja om, börja nytt. Hitta mig själv och aldrig mer se tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela