prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

En liten tår av lycka

Publicerad 2008-11-05 10:21:18 i Hjärtefrågor

Kan inte ligga kvar i sängen längre- slår på TV'n, ser ett av de vackraste tal jag någonsin hört, av Obama. Jag visste inte om de skulle klara av en mörkhyad president- jag vågade inte hoppas. Men där stod han, och jag rös i hela kroppen. Och det gör jag fortfarande. Om ni inte är intresserade så förstår jag mig inte på er. Detta är världens mäktigaste man som röstas fram. Äntligen har homosexuella en chans att ingå partnerskap, och de amerikanska kvinnorna får göra abort. Lagligt. Hur hade världen sett ut annars?

De ska ut ur Irak inom 16 månader, fångarna i Guantanamo ska få sina rättegångar. Nu hoppas vi bara på att han klarar det också! Äntligen är usch-bush och gubbtjuven McCain ute ur bilden. Grattis, världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela