prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Kända bloggerskor

Publicerad 2008-05-18 18:56:12 i Hjärtefrågor

Seriöst, känner de inget ansvar? Ingen självrespekt alls? Det "nya" stjärnskottet Mogi (ja hennes blogg är riktigt underhållande jag rekommenderar den!) skriver såhär i sin blogg: http://mogis.se/2008/may/let-me-think-about-it.aspx (eller Kissmalin som jag hört från Paret att hon kallades när hon var yngre)

Den här tjejen jobbar inte eller går i skolan. Hon lever på sina föräldrar. Och så säger hon:

"Nej, jag får inte allt jag pekar på, kanske svårt att ta in den informationen men det är långt ifrån så. Det handlar om hur jag FÅR det att hända, det är bara du som har kontroll över ditt liv och dina handlingar, du kan inte tro att det är någon annan som ska göra det åt dej! Allting handlar om ditt tankesätt, om du konstant går runt och tänker, så kan jag aldrig ha det, dom skorna kan jag aldrig få

För 1 år sedan så skrev jag att jag ville ha en iphone, det hade jag helt glömt bort tills jag såg nlägget idag. Men vad ligger nu brevid mig här i sängen?
För 1 år sedan så skrev jag om ett par fabulous Burberry skor jag skulle vilja ha, nästa vecka när vi åkte till Portugal så var dem mina. "


Nr 1, vilka mål? Ett par skor och en mobil, VILKEN BEDRIFT! Tror hon seriöst att ett barn i Afrika eller någon i en medelklassfamilj som går gymnasiet kan få en i-phone att hända? För att de vill, för att de tänker att det kan? Hur tänker människan? Och är detta tjejer i min ålders största mål nuförtiden, att få en iphone? ÅH MINA DRÖMMAR KOM I UPPFYLLELSE NÄR JAG FICK EN MOBIL! Eller? Dessutom med hennes föräldrars pengar. Vilket skämt.

Hur kan man inte känna något som helst medlidande för vanliga människor och ungar som läser bloggen? Jag fattar inte ens varför jag läser såna här bloggar... jag blir bara upprörd!

image248
Är det allt som betyder något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela