prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Återkommande dröm.

Publicerad 2008-05-07 11:19:49 i Ego

Jag har en återkommande dröm. Jag simmar i en vanlig bassäng, med stim och stoj. Sen hamnar jag i en ström och kommer ut i en jättestor simhall. Den är säkert 10 meter i tak. Den har en gigantisk klocka rakt fram som säger tick, tack, tick tack. Ingen säger något. Vid klockan sitter herrar i långa hattar och frack och stirrar, de är gigantiska de med.

I vattnet simmar folk som robotar, mekaniskt, fram och tillbaka. Strömmen drar mig framåt, så även då jag känner ett otroligt stort obehag kommer jag rakt in i denna hemska omgivning. Det är väl lika bra att ta en längd då, tänker jag, och sen simma tillbaka.

De simmar långsamt, ja försöker komma förbi, men det går inte. Alla kollar på mig med läskiga ögon som om något vore fel. Till sist ser jag att alla andra simmar i sina kläder, även hundar simmar. En badvakt kommer fram till mig och jag säger att jag fattar att det här är en avdelning där man ska ha på sig kläder, och avlägsnar mig fort.

Vad betyder det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela