prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Soptunna.

Publicerad 2008-07-26 21:34:50 i Hjärtefrågor

Vissa dagar, som idag t.ex., känner jag mig som en soptunna. Jag finns tillgänglig, lätt att se ner på och slänga sin skit vid. Men har ni tänkt på att soptunnor också kan bli fulla? Då måste de tömas, men värre är det om de hinner välta före. Då kommer det tillbaka på dig.

Är du en sådan som skäller ut kassörskan när det är hål i kläderna, eller skyller på personen som plockar upp varor för att varan gått ut? Tänk efter. De har inte beställt varan. De har inte bett dig köpa den. De har inte sagt att den var OK. De har inte blivit ombedda att sälja den ens, de försöker bara göra sitt jobb. Be snällt, prata med den som är ansvarig istället. Att stå och skrika skapar inget förutom dålig karma.

Nu ska jag lägga mig och läsa tills john blund hälsar på.

God natt älskade

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela