prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Vägskäl.

Publicerad 2008-02-16 19:13:08 i Allmänt

Jag vet inte vad det är, men på senare tid har jag ändrat åsikter om väldigt mycket. Har efter otaliga diskussioner helt ändrat synen på dödsstraff, abort, osv. Jag har fortf samma ståndpunkt som jag alltid haft, men på ett helt annat sätt.

Självklart ska varje person ha rätt att bestämma över sin egen kropp. Men, t.ex. på bussen igår, så satt det en tjej och skrattade åt och prata jättefritt om hur hon skulle göra abort, om hur komiskt det var och vilken tuur det var att hon fick aborttid före hon började sitt nya jobb. Hon skrattade konstant. För hennes egen skull hoppas jag att hon inte tog så lätt på det som hon fick det att verka. Jag vet också om en tjej som gjort abort 3 gånger. Det är inte ett preventivmedel.

Allvarligt så vet vi så otroligt lite om allting, och att beröva någon annas liv känns läskigt. Men som sagt, fortfarande är abort en självklar frihet för mig. Även om vissa borde lära sig att leva med konsekvenserna och inte göra ett kirurgiskt ingrepp varje gång dom glömmer kondomen.

Kanske håller jag på att bli vuxen, eller så är jag bara svag för mina åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela