prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Utlämnad.

Publicerad 2008-08-04 22:38:41 i Hjärtefrågor

Har precis suttit och tittat på en superhemsk men bra film, utlämnad. Handlar om en egyptisk kille i USA som blir terrorstämplad och torterad. Tre tragiska historier som vävs tillsammans till en.

Efter sånahär filmer kräks jag på muslimska extrimister. Jag hade kontakt med en en gång. Han gjorde allt för att få mig att säga saker som "allhu akhbar" (INGEN aning om stavningen) och annat. Sa att det var magiskt och att jag skulle börja sväva om jag sa det. Han försökte också övertala mig om att när jag blivit gammal och vis kan be till Gud på dödsbädden och få förlåtelse och en nyckel till paradiset. Han predikade för jihad, självmordsbombning, hade gått i koranskola i hela sitt liv och var totalt hjärntvättad. Vid 14 års ålder hade han gjort pilgrimsfärden 3 gånger. Jag tycker synd om honom än idag. Hur blir människor såhär? Varför ställer religionen till så mycket problem?

"Vad ska du svara när Gud frågar vad du gjort mot de otrogna, och hur du försökt rädda dina kvinnor och barn?" Frågade han. Vad ska du göra när han frågar varför du haft ihjäl 60 kvinnor och barn, frågade jag.

Ibland skrämmer världen mig.

Kommentarer

Postat av: C

Publicerad 2008-08-04 23:36:56

Den filmen e grymt bra, får en att tänka till

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela