prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

"Kriget" inom mig

Publicerad 2008-04-26 00:23:22 i Ego

Ibland har jag ett krig i mig. Mellan mig, och min mage.

Äter jag onyttigt, gör den ont. äter jag för nyttigt, gör den ont. Äter jag för lite, gör den ont. Äter jag för mycket, gör den ont. Äter jag glass, gör den ont. Dricker jag mjölk, gör den ont. Äter jag överhuvudtaget, gör den ont. Äter jag inte, gör den ont. Dricker jag alkohol, gör den ont.  Ser ni trenden?

Jag har tagit en miljon prover, utan svar. Inga allergier, ingen överkänslighet. IBS är diagnosen. Men seriöst, vad är det? Finns det ens? I wonder...

Snälla, hitta ett botemedel. Stop hurting, mage.

Kommentarer

Postat av: Nicole

Publicerad 2008-04-26 12:08:30

Ja,denw finns. IBS har min bror. Det är det värsta som har hänt honom. Hela hans liv blev förändrat. Hoppas att det inte är det du fått! Han kunde ramla ihop å bara skrika å svimmade för att det gjorde så sjukt ont :( och tyvärr finns ju inget botemedel utan de är en kronisk sjukdom. Kram Nicole

Postat av: Sara

Publicerad 2008-04-26 15:00:53

Nu förstår jag inte riktigt... jag känner flera med IBS ingen har det så jobbigt :S Och vad jag har hört så vet man ju inte vad det beror på... jag har redan fått diagnosen IBS, men har aldrig hört om något sånt där! IBS = Stressmage har jag hört, och så säger även min magläkare?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela