prestiqe

Varför vågar vi aldrig älska den bredvid?

Framtid.

Publicerad 2008-04-20 00:29:40 i Hjärtefrågor

Våren, solen, värmen, känslan. Lukten från målarfärgen och det nya kaklet. Utsikten från en fransk balkong. Hur kan jag inte längta till en egen lägenhet? Till en framtid. "Man har bråttom dit. sen är man där" sjunger Lars Winnerbäck. Varför kan vi aldrig lära oss vänta? Vad ska jag bli, vad ska jag göra? Vad har världen att erbjuda mig? Växa upp fort eller stanna kvar?

Det luktar vår och nytt, för första gången bär jag mig, min kropp och mina värderingar stolt. Jag har hittat det. Men sen då? När allt kommer ikapp. Du och dina blåa ögon, tillexempel. Tillbaka till dem som förstörde. Jag kan inget annat än be för att krisen i mitt liv är över. Jag ska aldrig mer in i orkanen. Ibland känns det som att jag bara är halvvägs, lyckligt ovetandes om vad som befinner sig utanför orkanens öga. Det kan inte vara slut än? Ni var mitt liv, men ni ska aldrig mer komma ikapp mig.

image185

Kommentarer

Postat av: Lexie

Publicerad 2008-04-20 00:31:55

vacker bild :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela